Ryse: Son of Rome

Το Ryse: Son of Rome κυκλοφόρησε το 2013 και αποτελεί την τελευταία ΑΑΑ παραγωγή της Crytek, η οποία μάλιστα συνδέθηκε με την κυκλοφορία του XBOX ONE υπό τη μορφή του “κράχτη”. Η αποδοχή του παιχνιδιού από το κοινό θα μπορούσε να αποτελέσει case study για την επιρροή των προσδοκιών (hype) στο πώς αντιλαμβανόμαστε την αξία ενός προϊόντος. Η λαϊκή ετυμηγορία για το Ryse βγήκε σχεδόν αμέσως μετά την κυκλοφορία του, με τον χαρακτηρισμό “μέτριο” να είναι από τους πιο ήπιους που ακούστηκαν και γράφτηκαν. Και αν κρίνουμε το παιχνίδι ως system seller, τότε κοινό και κριτικοί μάλλον είχαν δίκιο.

Σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, ο πάλαι ποτέ “λόγος για να αγοράσεις XBOX ONE” δόθηκε δωρεάν στους συνδρομητές του XBOX Live. Έπαιξα λίγο το παιχνίδι σε XBOX ONE φίλου και με έψησε. Το είχα δοκιμάσει και παλιότερα σε PC, αλλά το είχα παρατήσει αρκετά πριν τη μέση. Ξαναπαίζοντάς το ομολογώ ότι ψάρωσα, οπότε αποφάσισα να δώσω τα 4,5 ευρώ που ειδάλλως θα ξόδευα για έναν καφέ στην παραλία για να το αποκτήσω στο Steam. Τελικά τον ήπια κι εκείνον τον καφέ, αλλά αυτό είναι άλλη υπόθεση. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι πλέον μπόρεσα να το παίξω απαλλαγμένος από προκαταλήψεις που δεν έχουν να κάνουν με αυτό καθεαυτό το παιχνίδι, οπότε το αντιμετώπισα ως αυτό που ουσιαστικά είναι: ένα απλό, καλό beat ’em up. Αν θέλετε να δείτε μια αναλυτική παρουσίαση του παιχνιδιού η οποία (ελπίζω) να σας βοηθήσει να καταλήξετε στο αν θα θέλατε κι εσείς να του δώσετε μια δεύτερη ευκαιρία, δείτε το βίντεο.