Ημερολόγιο The Last of Us Part 2

Ημερολόγιο TLOU2 – Καταχώριση 4, 26 Ιουλίου 2023

Ξυπνάω κι αντικρίζω έναν από τους τύπους που ήταν παρόντες στη δολοφονία του Τζόελ. Εκεί που με ανακρίνει, έρχεται ένας άλλος και του λέει “σκότωσέ τη να τελειώνουμε”. Ένα δευτερόλεπτο πριν πατήσει τη σκανδάλη όμως, εμφανίζεται η Ντίνα σαν από μηχανής θεά από τον φεγγίτη και τον τουφεκίζει από ψηλά. Ο φεγγίτης σπάει και η Ντίνα πέφτει κάτω. Ο πρώτος τυπάς πάει να την πνίξει, αλλά εγώ σπεύδω να κόψω τα δεσμά μου με ένα κομμάτι γυαλί από το τζάμι του φεγγίτη που έπεσε κονβίνιεντλι δίπλα μου, και μετά τοποθετώ στρατηγικά το προαναφερθέν κομμάτι στο λαρύγγι του. 

Κι εδώ αρχίζει η πίπα, καθώς αφού φάμε άλλους δύο που άκουσαν τη φασαρία και μπήκαν να κάνουν το flanking tutorial, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε άλλους 5 – 6 στον χώρο που βλέπετε στο βιντεάκι. 

Προσεύχομαι σε όλους τους θεούς και τους δαίμονες που γνωρίζω να είναι αυτό ένα από τα δύο σημεία που έλεγε τις προάλλες ο Fokion Harokopos, αν και μάλλον είμαι πολύ νωρίς ακόμη στο παιχνίδι. Χωρίς πλάκα, παίζει να έχασα κοντά στις εκατό φορές εκεί. Έμαθα όμως δύο σημαντικά πράγματα και έκανα και μια διαπίστωση. 

Το ένα σημαντικό πράγμα είναι αυτό που έγραψα στην προηγούμενη καταχώριση, ότι δηλαδή το αυθεντικό το stealth kill το ορθόδοξο γίνεται με το τρίγωνο και ΟΧΙ με το τετράγωνο. Το δεύτερο σημαντικό πράγμα έχει να κάνει με τις επιλογές για ριστάρτ που σου δίνει το παιχνίδι. Για κάποιον λόγο νόμιζα ότι το encounter είναι πιο μετά από το checkpoint, οπότε δεν το πάταγα ποτέ. Τελικά όμως, αν το πατήσεις σε πάει στην αρχή του συγκεκριμένου “κεφαλαίου”. Οπότε αν π.χ. σου έχει ξεφύγει κάποιο σημείο στο scavenging ή καθάρισες μεν μία περιοχή, αλλά έφαγες τόσο damage που δεν έχει νόημα να προχωρήσεις καθώς ένα hit = dead, τότε πάτα κατευθείαν restart encounter, ειδικά στο grounded επίπεδο. 

Προφανώς, όταν είσαι έξι εναντίον δύο, και έναν να φας αθόρυβα μπορεί να αποβεί καθοριστικό για τη συνέχεια. Όπως καθοριστικό είναι να πας στη μάχη με τρεις σφαίρες αντί για μία, και full health, αντί για μόνο μία “καρδούλα” (το restart encounter που λέγαμε). Αλλά και πάλι, πρέπει να ξεχάσεις ό,τι σε έχουν μάθει τα δεκάδες stealth, αλλά και action παιχνίδια που έχεις παίξει. Κι ερχόμαστε λοιπόν στη διαπίστωση που ανέφερα νωρίτερα. 

Παίζοντας αυτό το σημείο ξανά και ξανά, κατάλαβα τι εννοούσε ο Elias T. Pappas όταν έγραψε ότι το παιχνίδι συνδυάζει αρμονικά το stealth με το action. Ναι, και πάλι γίνονται κάποιες παραχωρήσεις, ναι, η ΑΙ – όσο τρομερά βελτιωμένη κι αν είναι σε σχέση με οτιδήποτε άλλο έχω δει ποτέ – έχει τα τυφλά της σημεία, αλλά εδώ μιλάμε για μία εντυπωσιακά αξιοπρεπή προσπάθεια να εξομοιωθούν τρομερά περίπλοκες καταστάσεις (σε κατακόρυφη κλίμακα). 

Για να γίνω ακόμη πιο σαφής, στα βιντεοπαιχνίδια – ειδικά σε αυτά που δίνουν έμφαση στο stealth – οι σχεδιαστές έχουν πολύ λίγες συγκεκριμένες “λύσεις” κατά νου, τις οποίες και υλοποιούν στήνοντας την πίστα με συγκεκριμένο τρόπο και ρυθμίζοντας τη συμπεριφορά και τις διαδρομές που διαγράφουν οι εχθροί ώστε με λίγη παρατηρητικότητα, ο μέσος παίκτης να μπορεί να καταλάβει αυτές τις λύσεις και να τις εφαρμόσει. 

Στο TLOU2 οι σχεδιαστές πέταξαν μέσα κάποια hiding/cover spots που φαίνονται όσο πιο “μη επιτηδευμένα” γίνεται, πέταξαν και 5-6 εχθρούς και έκαναν τον σταυρό τους να είναι η ΑΙ τόσο καλή όσο νόμιζαν.  

Και είναι. Στις – επαναλαμβάνω – πάνω από 100 φορές που έπαιξα εκείνο το σημείο, η συμπεριφορά των εχθρών ήταν σχεδόν πάντα διαφορετική, και οι αντιδράσεις τους στις κινήσεις μου ήταν πάντα λογικές. Αν ήταν να συμβεί κάτι το αλλοπρόσαλλο – πιστέψτε με – θα είχε συμβεί. 

Φυσικά, έχοντας γαλουχηθεί με δεκάδες άλλα παιχνίδια του είδους, το ένστικτό μου με οδήγησε στις γνωστές ατραπούς: ψάξε να βρεις το exploit, προσπάθησε να “σπάσεις” το παιχνίδι, προχώρα αποκλειστικά με stealth. Τελικά κατάφερα να το περάσω “ξεχνώντας” ό,τι ήξερα μέχρι τότε και προσαρμοζόμενος σε αυτά που συνέβαιναν γύρω μου. Βέβαια ακόμη κι αφού το κατάλαβα αυτό, όσο υπομονετικός και προσεκτικός κι αν ήμουν και πάλι έχανα. Αλλά guess what, όταν είσαι δύο vs έξι, κατά πάσα πιθανότητα θα χάσεις. Αρκεί να σου κάτσει εκείνη η μοναδική συγκυρία, προϊόν σωστών επιλογών και ΠΟΛΛΗΣ τύχης, ούτως ώστε να πετύχεις αυτό που είδατε στο παρακάτω βίντεο. Πάλι καλά που δεν χρειάστηκε να ζήσω και τα 14.000.605 πιθανά αποτελέσματα ως άλλος Dr. Strange για να μου κάτσει αυτή η συγκυρία… 

Η συνέχεια αύριο. 

Leave a Reply